It is currently Sun Sep 05, 2010 9:20 am

All times are UTC + 1 hour

Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Reisverslag Mauritius 2009
PostPosted: Sun Oct 18, 2009 11:59 pm 

Pamplemousses Garden

In deze prachtige tuin zijn meer dan 80 palmsoorten en andere exotische bomen en planten te vinden alsook de befaalde reuze waterlelievijver en lotusbloemen:

Image
Image
Image

Image
Image

Black River Gorge National Park - Les Mares Trail

In dit beschermde natuurgebied zijn tal van mooie reptielen en andere dieren te vinden, echter een zeer goede bescherming tegen allerlei muggen en andere stekende insecten is vereist! Op de hoogste punten van het "Les Mares" trail zou je in principe Phelsuma rosagularis kunnen tegenkomen, echter was voor ons (op huwelijksreis!) het plezier er af na 2 uur wandelen en tientallen keren gestoken te zijn geweest door allerlei muggen en steekvliegen...

Image

Grande Gorges

Prachtig uitzicht over het nationaal natuurpark en de aanwezige watervallen

Image
Image
Image
Image

Chamarel Falls

Prachtige watervallen die van 100'n meters naar beneden duiken

Image
Image

Terres des Couleurs

Nabij de watervallen van Chamarel is een raadselachtige vlakte gelegen waarvan de bodem bestaat uit 7 kleuren dat ontstaan is als gevolg van oxidatie van ijzer- en aluminiumertsen tot basalt.

Image
Image

Trou aux Cerfs

Dit is een uitgedoofde vulkaan met een hoogte van 605m

Image

Crocodile Park - La Vanilla

Dit is een commercieel park/zoo waarin krokodillen gekweekt worden voor het maken van handtassen. Daarnaast zijn er ook tal van (reuze)schildpadden en andere dieren te zien in dit mooi opgebouwd park.

Image
Image
Image
Image

Image
Image

Image
Image
Image

Domaine Du Chasseur

Dit is een groot beschermd natuurpark aan de oostkust van Mauritius. Hier kan ook gejaagd worden op wild everzwijn en javahert.
Hier kan men in zeer gezellige lodges overnachten aan een goedkope prijs. Het eten is hier ook super goed! Het uitzicht dat je hier krijgt is onbetaalbaar!

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Distillery of l'Ylang l'Ylang

Dit is een zeer primitieve distillerij waar allerlei etherische oliën worden geëxtraheerd uit plantenmateriaal.
Het is zeker de moeite om te bezoeken want hier is een zeer mooie tuin aan gelegen en je krijgt er interessante uitleg over allerlei planten en kruiden

Image
Image

Veel plezier ermee!

Joery

Profile  

Post subject: Re: Reisverslag Mauritius 2009
PostPosted: Mon Oct 19, 2009 9:46 am 

@Yoeri en vrouw,ja,je bent verliefd en verliest de realiteit uit het oog,ga nooit op pad in een gebied waar muggen en steekvliegen en dichte bebossing is met een mouwloos shirtje en een korte broek,altijd (hoe warm het ook is) lange mouwen en een broek met lange,liefst dichtbindbare pijpen :D
die heuvel bedoelde ik, die met die herten,daar naar boven en over de top.
aan de overkant van de distillerij door het suikerriet de heuvels in zaten de prachtigste cepi's,je moet wel toestemming hebben van de grondeigenaren anders sta je voor een enorm hek.
zo ziet het zeezicht eruit als het regent (hele dag! wat een drama was dat!)
Image

Profile  

PostPosted: Mon Oct 19, 2009 11:04 am 

Het lijkt mij echt de moeite om naar Mauritius af te zakken.
Met zulke prachtige foto's wordt mijn honger groter om ook te gaan .

Mvg Patrick

Profile My Photo Gallery  

PostPosted: Mon Oct 19, 2009 11:44 am 

lodewijk wrote:
@Yoeri en vrouw,ja,je bent verliefd en verliest de realiteit uit het oog,ga nooit op pad in een gebied waar muggen en steekvliegen en dichte bebossing is met een mouwloos shirtje en een korte broek,altijd (hoe warm het ook is) lange mouwen en een broek met lange,liefst dichtbindbare pijpen :D
die heuvel bedoelde ik, die met die herten,daar naar boven en over de top.
aan de overkant van de distillerij door het suikerriet de heuvels in zaten de prachtigste cepi's,je moet wel toestemming hebben van de grondeigenaren anders sta je voor een enorm hek.
zo ziet het zeezicht eruit als het regent (hele dag! wat een drama was dat!)

Ja ik vermoede al dat je die heuvel bedoelde. Ik ben tot helemaal bovenaan gegaan, maar daar stond (nadat je nog wat heel dichte bebossing en rotsen had overwonnen) een groot hek. Ik kon de mooie witte loofbomen zien waar je normaal rosa's in kan vinden, echter met een 200mm lens kon ik niet ver genoeg inzoomen :) Echter een volgende keer zal ik zeker beter gewapend zijn ;). Ook die 3-kwartsbroek en een hemd met korte mouwen was geen goede zet in het Black River Gorges Park! :) Maar veel last hebben we achteraf niet gehad van de muggebeten. In het Domaine du Chasseur vielt dit goed mee, want het waren vrij droge dagen toen (enkel 's nachts regen), dus weinig muggen.

groetjes

Joeyr

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC + 1 hour